دوره آموزشی مبانی برنامه نویسی: طراحی شی گرا
⏱️ 2 ساعت 41 دقیقه📈 مبتدی📅 2024-12-09
مدرسین
Barron Stone
Electrical Engineer
Olivia Chiu Stone
Programmer, Engineer
جزئیات دوره
تمام نرمافزارهای خوب با طراحی عالی شروع میشوند. طراحی شیءگرا (Object-Oriented Design) به توسعهدهندگان کمک میکند تا برنامهها را قبل از نوشتن حتی یک خط کد برنامهریزی کرده و ایدهها را به اجزای قابل استفاده مجدد و قابل نگهداری تجزیه کنند. این دوره بر روی مفاهیم بنیادی تمرکز دارد و آنها را به شیوهای سرگرمکننده و تعاملی آموزش میدهد تا به سرعت مهارتهای شما توسعه یابد. اولیویا و بارون استون، مدرسین دوره، مفاهیم و اصطلاحات مورد نیاز برای شروع، مانند اشیاء، کلاسها، انتزاع، ارثبری و موارد دیگر را معرفی میکنند. سپس نحوه تحلیل نیازمندیهای یک برنامه، شناسایی موارد کاربرد (Use Cases) و طراحی کلاسها را با استفاده از Universal Modeling Language (UML) آموزش میدهند. طرح نهایی میتواند به کد در یکی از زبانهای محبوب برنامهنویسی شیءگرا مانند Java، C#، Ruby یا Python تبدیل شود.
اهداف آموزشی: مبانی طراحی شیءگرا: آشنایی با مفاهیمی همچون اشیاء، کلاسها و موارد دیگر. کپسولهسازی (Encapsulation): نحوه محافظت از دادهها و کاهش وابستگیهای خارجی. ارثبری (Inheritance): استفاده از قابلیتهای کلاسهای پایه در کلاسهای مشتق. تعریف نیازمندیها: تحلیل دقیق الزامات برای طراحی صحیح. شناسایی موارد کاربرد، بازیگران و سناریوها: درک نقش کاربران و تعاملات سیستم. مدلسازی دامنه (Domain Modeling): سازماندهی مفاهیم کلیدی دامنه مسئله. شناسایی مسئولیتها و روابط کلاسها: تقسیم کارها و تعیین ارتباط بین اجزا. ایجاد نمودارهای کلاس (Class Diagrams): نمایش ساختار برنامه با استفاده از UML. کار با کلاسهای انتزاعی (Abstract Classes): تعریف مفاهیم مشترک برای کلاسهای مرتبط. توسعه نرمافزار با اصول طراحی شیءگرا: بهکارگیری طراحی برای کدنویسی مؤثر و مقیاسپذیر.
اهداف آموزشی: مبانی طراحی شیءگرا: آشنایی با مفاهیمی همچون اشیاء، کلاسها و موارد دیگر. کپسولهسازی (Encapsulation): نحوه محافظت از دادهها و کاهش وابستگیهای خارجی. ارثبری (Inheritance): استفاده از قابلیتهای کلاسهای پایه در کلاسهای مشتق. تعریف نیازمندیها: تحلیل دقیق الزامات برای طراحی صحیح. شناسایی موارد کاربرد، بازیگران و سناریوها: درک نقش کاربران و تعاملات سیستم. مدلسازی دامنه (Domain Modeling): سازماندهی مفاهیم کلیدی دامنه مسئله. شناسایی مسئولیتها و روابط کلاسها: تقسیم کارها و تعیین ارتباط بین اجزا. ایجاد نمودارهای کلاس (Class Diagrams): نمایش ساختار برنامه با استفاده از UML. کار با کلاسهای انتزاعی (Abstract Classes): تعریف مفاهیم مشترک برای کلاسهای مرتبط. توسعه نرمافزار با اصول طراحی شیءگرا: بهکارگیری طراحی برای کدنویسی مؤثر و مقیاسپذیر.
مهارت ها
Object-Oriented ProgrammingSoftware DesignPythonFoundationsOpen SourceSoftware Development
سرفصل ها
0. مقدمه
- 01 - اصول طراحی شیگرا را بیاموزید
- 02 - آنچه باید بدانید
1. مبانی شی گرا
- 03 - تفکر شی گرا
- 04 - اشیاء
- 05 - کلاس ها
- 06 - انتزاع
- 07 - کپسولاسیون
- 08 - ارث
- 09 - چند شکلی
- 10 - تحلیل، طراحی و برنامه نویسی
- 11 - زبان مدلسازی یکپارچه (UML)
2. الزامات
- 12 - تعریف الزامات
- 13 - الزامات FURPS+
- 14 - چالش - الزامات جوک باکس
- 15 - راه حل - الزامات جوک باکس
3. Use Cases و User Stories
- 16 - موارد استفاده
- 17 - شناسایی بازیگران
- 18 - شناسایی سناریوها
- 19 - موارد استفاده از نمودار
- 20 - داستانهای کاربر
- 21 - چالش - موارد استفاده جوک باکس
- 22 - راه حل - موارد استفاده جوک باکس
4. مدل سازی دامنه
- 23 - شناسایی اشیاء
- 24 - شناسایی روابط طبقاتی
- 25 - شناسایی مسئولیتهای طبقاتی
- 26 - کارتهای CRC
- 27 - چالش - مدل مفهومی جوک باکس
- 28 - راه حل - مدل مفهومی جوک باکس
5. نمودارهای کلاس
- 29 - ایجاد نمودارهای کلاس - ویژگی ها
- 30 - ایجاد نمودارهای کلاسی - رفتارها
- 31 - تبدیل نمودارهای کلاس به کد
- 32 - کلاسهای نمونه
- 33 - کلاس با سازندههای متعدد
- 34 - صفات و روشهای ایستا
- 35 - چالش - نمودارهای کلاس جوک باکس
- 36 - حل - نمودارهای کلاس جوک باکس
6. ارث و ترکیب
- 37 - شناسایی حالات ارثی
- 38 - استفاده از ارث
- 39 - کلاسهای انتزاعی و ملموس
- 40 - رابط ها
- 41 - تجمیع
- 42 - ترکیب
- 43 - چالش - روابط کلاسی جوک باکس
- 44 - راه حل - روابط کلاسی جوک باکس
7. توسعه نرم افزار
- 45 - پشتیبانی OOP به زبانهای مختلف
- 46 - اصول کلی توسعه
- 47 - تست نرم افزار
- 48 - الگوهای طراحی
واژه نامه ها
نتیجه گیری
- 49 - مراحل بعدی
مشاهده دوره کامل
رفتن به دوره