دوره آموزشی مدیریت پروژه : زمانبندی پروژه (دوبله فارسی)
دورههای آموزشی مرتبط (18 دوره)

نمودار گانت چیست؟ نمودار گانت یک روش فوق العاده مفید برای نشان دادن مهلت های اساسی مرتبط با هر پروژه است - اتصال تاریخ شروع و پایان کارهای فردی و وابستگی متقابل آنها. در این دوره، مربی مدیریت پروژه و علاقه مند به نمودار گانت، کریس کرافت نحوه ایجاد و استفاده از نمودار گانت را برای اهداف مختلف، با استفاده از نرم افزار مختلف نمودار گانت توضیح می دهد. بیاموزید که چگونه نمودارهای گانت برای برقراری ارتباط با مشتریان، برنامه ریزی منابع، نظارت بر پیشرفت یک یا چند پروژه، ارزیابی ریسک، پیش بینی هزینه و تصمیم گیری در مورد سرعت بخشیدن به پروژه خود یا نه، یاد بگیرید. کریس همچنین درباره رایج ترین مشکلات بحث کرده و نکاتی را برای کمک به شما در جلوگیری از اشتباهات ارائه می دهد. موضوعات شامل: طرح نمودار گانت را توصیف کنید. مسیر حیاتی را مشخص کنید. بین agile، اسکرام و آبشار تفاوت قائل شوید. نحوه قرارگیری وظایف شناور را تعیین کنید. توضیح اینکه چه زمانی استفاده از الگوی گانت ایده آل است. خلاصه اینکه چرا نمودار گانت برای برقراری ارتباط با مشتریان مفید است.

مدیریت پروژه مجموعه ای از تکنیک هاست که هرکسی می تواند برای دستیابی به اهداف و موفقیت بیشتر پروژه ها از آنها استفاده کند. مدیریت پروژه می تواند برای هدایت پروژه های کوچک و ساده و همچنین ابتکارات پیچیده در سطح سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. بانی بیافور همیشه مجذوب این بوده که چگونه همه چیز کار می کند و چگونه کارها را بهتر انجام دهد. در این دوره، او اصول مدیریت پروژه را از تعیین اهداف و اهداف پروژه و ساختن یک برنامه پروژه گرفته تا مدیریت منابع و کار، رعایت مهلتها و بستن پروژه توضیح میدهد. در طول مسیر، او نکاتی را برای برقراری ارتباط، برگزاری جلسات، حفظ پروژه در مسیر و جلب پذیرش مشتری ارائه می دهد. این دوره همچنین مروری بر تغییرات معرفی شده در کتاب راهنمای موسسه مدیریت پروژه ویرایش هفتم مجموعه دانش مدیریت پروژه ارائه میکند. این دوره تمریناتی را برای اکثر ویدیوها بر اساس یک پروژه مطالعه موردی مراقبت های بهداشتی/IT ارائه می دهد. اهداف یادگیری تعریف مدیریت پروژه را مشخص کنید. شباهت ها و تفاوت های بین مدیریت پروژه سنتی و چابک را بررسی کنید. اصول تحلیل ذینفعان پروژه را بررسی کنید. بهترین راه ها برای شناسایی هدف و اهداف پروژه را بررسی کنید. استراتژی ها را برای جمع آوری نیازمندی ها بررسی کنید. اصول تدوین بودجه پروژه را شناسایی کنید. بهترین روش ها برای ایجاد یک طرح با کیفیت را تشخیص دهید. بهترین گام ها را در هنگام تعیین فرآیندهای تهیه منابع کشف کنید. اصول توسعه یک برنامه پروژه را بررسی کنید. رویکردهای نظارت و کنترل پیشرفت و عملکرد را بررسی کنید.

موفقیت کلی شما به عنوان یک مدیر پروژه به توانایی شما برای شناسایی و مدیریت مسائل اخلاقی بستگی دارد. رفتار اخلاقی نیز یک الزام برای (Project Management Institute (PMI است. برای افزایش اعتبار و افزایش مشارکت و موفقیت پروژه، باید یاد بگیرید که چگونه پروژه خود را به روش اخلاقی انجام دهید و هر مشکلی را که ممکن است به وجود آیند را حل کنید - به دلیل تعارض منافع، فشار بیزنس، یا حتی ترس از شکست. در این درس به Bob McGannon بپیوندید، زیرا او ارزشهای اصلی پروژههای اخلاقی و معیارهای اخلاقی را بررسی کرده و استانداردهای اخلاقی متفاوتی را که می توان برای مدیریت پروژه به کار برد، را بررسی میکند. او همچنین نشان میدهد که چگونه چارچوبی برای تصمیمگیری اخلاقی ارایه دهید که انتظارات فرهنگی منحصر به فرد سازمان شما را با استانداردهای شخصی شما متعادل سازد. موضوعات شامل: سه ارزش اخلاقی مورد استفاده در مدیریت پروژه را توصیف کنید. سه راهکار را برای نشان دادن توجه به زمان و نیروی مغزی هنگام برقراری ارتباط مشخص کنید. عواقب نقض استاندارد اخلاقی اجباری ارائه شده توسط PMI را توضیح دهید. مشخصات استانداردهای آرزوی PMI را خلاصه کنید. تعیین کنید که آیا یک وضعیت شواهدی را برای یک استاندارد آمال ارائه می دهد. سه چالش مشترک موجود در حین شروع طرح ریزی و برنامه ریزی را بشناسید.

به عنوان یک مدیر پروژه، بیشتر وقت خود را برای برقراری ارتباط صرف خواهید کرد. برای اینکه یک پروژه در حال حرکت سریع در مسیر خود داشته باشید، باید بدانید چگونه ایمیلهای، تماسهای تلفنی، پست صوتی، و مستندسازی را مدیریت کنید. در این درس، مربی Doug Rose اسرار مدیریت ارتباطات پروژه را به اشتراک میگذارد، با جزئیات توضیح میدهد که چطور یک استراتژی ارتباطی محکم را طراحی کنید تا تیم شما را در به حداکثر رساندن خرید و اولویت بندی ورودی های ذینفع، کمک کند. کشف کنید که چگونه از یک برنامه ارتباطی برای توسعه اهداف ارتباطی دو طرفه، برگزاری جلسات کارآمد و ایجاد گزارشهای دقیق استفاده کنید. موضوعات شامل: "سر و صدا" را در یک پیام تعریف کنید. بهترین روش ارتباطی را برای موضوعی دارای احساسات و پیچیده مشخص کنید. هدف ثبت نام ذینفعان را بخاطر بسپارید. چهار ربع را در یک شبکه قدرت و بهره نام ببرید. شایعترین مانع برقراری ارتباط در تیمهای متقابل عملکرد را تشخیص دهید. رویکرد SHARKS را مرور کنید و توضیح دهید که چگونه به سازمان ملاقات کمک می کند.

بدون ریسک، هیچ پاداشی وجود ندارد. اما اگر به درستی مدیریت نشود، ریسک توانایی شما را برای دستیابی به اهداف پروژه کاهش می دهد و می تواند آن را به کلی از مسیر خارج کند. در این دوره، نویسنده و PMP Bob McGannon به شما نشان می دهد که چگونه ریسک پروژه را پیش بینی، ارزیابی و مدیریت کنید، خواه پروژه شما بزرگ باشد یا کوچک. باب توضیح میدهد که ویرایش هفتم PMBOK چگونه با ریسک سروکار دارد و چرا مدیریت ریسک برای موفقیت پروژه بسیار مهم است. کشف کنید که چگونه می توانید میزان تحمل ذینفعان خود را برای ریسک اندازه گیری کنید، یک برنامه ریسک جمع آوری کنید، یک ثبت ریسک ایجاد کنید، و با بروز خطرات تداوم پروژه را حفظ کنید.

ذینفعان شما - افرادی که علاقه مند به نتایج پروژه شما هستند - ممکن است در کار روزمره شما حضور نداشته باشند. اما از آنجا که آنها در نهایت بر نتایج پروژه شما تأثیر میگذارند، دانستن اینکه چگونه میتوانید ذینفعان خود را تعیین کنید و به آنچه آنها نیاز دارند، موفقیت شما به عنوان مدیر پروژه است. در این دوره، یاد بگیرید که چگونه نیازها و انتظارات صریح و ضمنی ذینفعان را شناسایی کرده و تعامل ذینفعان را ایجاد و حفظ کنید. مربی Natasha Kasimtseva با بیان جزئیات مزایای قابل اندازه گیری مربوط به مدیریت موفق سهامداران شروع میکند. وی سپس توضیح میدهد که چگونه سهامداران خود را بطور تکراری شناسایی کنید. تجزیه و تحلیل و ارزیابی سهامداران با استفاده از هر دو هوش هیجانی و ابزار نمایش داده ها. و به عنوان یک رهبر درگیر تفکر مبتنی بر خدمات باشید. موضوعات شامل: اهمیت ذینفعان را توضیح دهید. نقش های ذینفع را مشخص کنید. عوامل اصلی تعامل ذینفعان را خراب کنید. عناصر فرآیند تعامل ذینفعان را تعیین کنید. از بین ابزارهای مورد استفاده برای مدیریت مشارکت ذینفعان متمایز شوید.

یکی دو دقیقه سریع وقت بگذارید و نکات ارزشمند و صرفه جویی در وقت Microsoft Project را از یک طرفدار مدیریت پروژه، مربی Bonnie Biafore بیاموزید. او یک سری راه حلهای داخلی برای بسیاری از رایجترین موضوعاتی که باعث ناامیدی کاربران پروژه میشود، شامل ورود دادهها، برنامه ریزی، قالب بندی، منظم ماندن و موارد دیگر را ارائه میدهد. موضوعات شامل: کار سریعتر در پروژه مایکروسافت وارد کردن داده ها استفاده از میانبرهای صفحه کلید قالب بندی جدول ها اصلاح نماها مرتب سازی و فیلتر کردن برنامه ریزی کار با Files پشتیبان گیری امنیت اشتراک گذاری سفارشی سازی با یک همکار

خزش دامنه می تواند پروژه ها را به سرعت از خط خارج کند. باعث مهلت های از دست رفته و خرابی های پروژه می شود. به عنوان یک مدیر پروژه، وظیفه شماست که قبل از وقوع، خزش دامنه را تشخیص دهید و آن را حل کنید. این دوره با PMP Oliver Yarbrough گواهی شده، نحوه آموزش را به شما می آموزد. الیور توضیح می دهد که خزش دامنه چیست و چگونه می توان علل آن را تشخیص داد، آیا این انتظارات مبهم، الزامات ناکافی یا عدم کنترل تغییر است. از آنجا که بهترین راه برای حل هر مشکلی پیشگیری از آن است، Oliver بهترین روش ها را برای جلوگیری از خزش دامنه از روز اول معرفی می کند. سرانجام، با پیگیری یک مطالعه موردی، که نشان می دهد مدیران پروژه می توانند هنگام دستیابی به انتظارات واضح، پیش بینی تغییر و تضمین رضایت، در مورد ماهیت خزش دامنه اطلاعات بیشتری کسب کنند. موضوعات شامل: محدوده پروژه و الزامات پروژه را تعریف کنید. آبکاری طلا را تعریف کنید و توضیح دهید که چگونه می تواند منجر به خزش دامنه شود. روشهای روشن کردن نیازهای پروژه را شرح دهید. روش های اجرای کنترل تغییر را توصیف کنید. عناصر اصلی یک خط مقدمه را فهرست کنید.

برای موفقیت، مدیران پروژه باید به طور موثر از کسانی که تحتتاثیر تغییر در طول پروژه هستند پشتیبانی کنند. در این درس، مربی Claudine Peet درباره اهمیت برنامهریزی فعالیتهای مدیریت تغییر در یک پروژه، به اشتراک گذاشتن نکات و تکنیکهایی که میتواند به شما، اعتماد به نفس در مدیریت افراد پروژه بدهد، بحث میکند. او از نقش مدیریت تغییر در چرخه عمر مدیریت پروژه و نیز تکنیکها برای درگیر کردن با اثرات تغییر در افراد استفاده میکند. او جزئیات این نوع مقاومت را توضیح میدهد و اینکه چگونه میتوانید به طور موثر با آن مقابله کنید؛ چطور شیوههای مختلف یادگیری را آموزش دهید؛ چگونه باید ارتباطات را تغییر دهید؛ چگونه با اعضای تیمی که انگیزه ندارند، برخورد کنید ؛ و موارد بیشتر. موضوعات عبارتند از: ویژگی های چهار مرحله چرخه عمر پروژه را بشناسید. تعیین کنید که چگونه به یک عضو تیم که از عصبانیت نسبت به یک تغییر ابراز خشم می کند، پاسخ دهید. مشخص کنید که چه کسانی به احتمال زیاد با مقاومت عملیاتی روبرو می شوند. توضیح دهید که CPIG به چه معناست. به طور خلاصه آنچه را می توان در مرحله شکل گیری مدل Tuckman برای توسعه تیم انتظار داشت، قرار دهید. یک استراتژی موثر برای مقابله با بی انگیزگی یک تیم را به یاد بیاورید. هنگام تغییر بیشترین خطر برای واحدهای تجاری را مشخص کنید.

پروژه های چند منظوره در محیط تجاری امروز رایج هستند. رهبری این نوع پروژه ها شامل توانایی ایجاد تیم ها و برنامه های مثر است. در این دوره، دانیل استانتون تکنیک های مورد نیاز برای اتخاذ رویکرد کارآمد با استفاده از چارچوب رهبری پروژه DIRECT را ارائه می دهد. او نحوه تعریف محدوده، بررسی گزینه ها، انتخاب مسیر عمل و اجرای برنامه را توضیح می دهد. او همچنین در مورد چگونگی تجدید نظر در فرایندها و کمک به مردم برای تغییر با تغییرات بحث می کند. پروژه های بزرگ و کوچک می توانند از بهبود سیستم عامل ها و عرضه محصولات جدید گرفته تا جایگزینی روش های قدیمی و پیشرفت در امکانات جدید سود ببرند. اهداف یادگیری نامی که مسئول تأیید منابع پروژه است را نام ببرید. ستون فقرات نمودار استخوان ماهی را به یاد بیاورید. لیست ویژگی های محیط. ابزارهای مورد استفاده برای فرآیندهای نقشه برداری را مشخص کنید. آنچه را که باید در لیست اقلام اقدام شود ثبت کنید. به یاد بیاورید که معیارهای پروژه باید به چه چیزی مرتبط باشد.

برای اینکه پروژه را از شروع تا پایان کار در مسیر خود نگه دارید، مهم است که بر مدیریت ادغام تسلط داشته باشید. مدیریت یکپارچه سازی پروژه تضمین می کند که همه فرایندهای یک پروژه بدون مشکل اجرا می شود و منجر به مجموعه ای از تحویل های مناسب مانند منشور و برنامه پروژه می شود. در این دوره، الیور یاربرو نحوه برخورد صحیح با مدیریت ادغام پروژه را توضیح می دهد و دانش تاکتیکی را در مورد نحوه ادغام موفقیت آمیز همه اجزای یک پروژه به مدیران پروژه ارائه می دهد. در طول راه، الیور هر یک از فرایندهای کلیدی در حوزه دانش مدیریت ادغام پروژه را مرور می کند. بهترین شیوه ها را برای مدیریت محدودیت های پروژه و تسهیل تعاملات به اشتراک می گذارد. و شما را با روندهای نوظهور از جمله هوش مصنوعی آشنا می کند. اهداف یادگیری اهمیت ایجاد منشور مدیریت پروژه را توضیح دهید. هدف و محتویات برنامه مدیریت پروژه را شرح دهید. فرایند کنترل تغییر یکپارچه را خلاصه کنید. فرایند بسته شدن یک پروژه یا مرحله را مشخص کنید.

هرچه پروژه پیچیده تر باشد، به احتمال زیاد به کمک فروشندگان و شرکای خارجی نیاز خواهید داشت. تدارکات فرآیند برنامه ریزی، مدیریت و اجرای خرید کالاها و خدمات خارجی برای سازمان شما است. در این دوره، نویسنده، سخنران و مربی الیور یاربرو توضیح می دهد که مدیریت تدارکات چیست و چرا برای موفقیت شما به عنوان مدیر پروژه ضروری است. مفاهیم کلیدی، مشکلات، عوامل مهم موفقیت، و بهترین شیوه های اجرا را مرور کنید. بیاموزید که چگونه با فروشندگان مختلف و تیم مدیریت قرارداد، با انواع قراردادهای تدارکات همکاری کنید. به علاوه، روندهای در حال ظهور مانند خرید سریع و خریدهای خرد را بررسی کنید، که به تسریع خریدها کمک می کند. اهداف یادگیری نقش مدیر تدارکات را در فرایند خرید توضیح دهید. موارد ضروری ارتباط خوب با فروشندگان را کشف کنید. مراحل سیستم کنترل تغییر قرارداد را بررسی کنید. شناسایی خطرات احتمالی در یک پروژه. هدف یک جلسه ختم را مشخص کنید.

رویکرد مدیریت پروژه از منظری جدید: با بررسی کارهایی که نباید انجام داد. کریس کرافت، مربی با تجربه در دنیای واقعی، با استفاده از مثالهای دنیای واقعی، 10 اشتباه رایجی که مدیران پروژه مرتکب میشوند را معرفی میکند و نحوه اجتناب از آنها را توضیح میدهد. این دوره توصیه های عملی در مورد چگونگی ایجاد یک نمودار گانت موثر، زمان بندی مجدد وظایف بدون تأثیر بر زمان بندی پروژه و برقراری ارتباط با روسا و مشتریان ارائه می دهد. به علاوه، انجمن مدیریت پروژه (APM) و متدولوژی های 12 مرحله ای و صلاحیت های مهم مدیریت پروژه را بررسی کنید. اهداف یادگیری توضیح دهید که چه چیزی باعث دشواری یک پروژه می شود. بین اجزای مختلف روش مدیریت پروژه تمایز قائل شوید. اهمیت استفاده از نمودارهای گانت و نمودارهای شبکه در برنامه ریزی یک پروژه را توضیح دهید. مشکلات نشان داده شده در نمودار گانت را شناسایی کنید. مزایای مرحله بررسی در مدیریت پروژه را شرح دهید. نحوه ایجاد و استفاده از نمودار گانت در اکسل را شرح دهید.

بهعنوان مدیر پروژه، احتمالاً اهمیت این را میدانید که بتوانید در بالاترین حد خود باقی بمانید - و این چه چالشی میتواند باشد. با این حال، این دوره با استفاده از Microsoft 365 مهارتهایی را که برای مدیریت مؤثرتر پروژهها نیاز دارید در اختیار شما قرار میدهد. مدرس کریستین متنی ابتدا ارزشی را که Microsoft Lists میتواند ارائه دهد به اشتراک میگذارد و مراحل شروع استفاده از آن را نشان میدهد. کریستین سپس به استفاده از Microsoft Planner می پردازد تا به شما در ایجاد طرح پروژه و مدیریت آن در طول زمان کمک کند. در مرحله بعد، کریستین بررسی می کند که چگونه می توانید مدیریت پروژه خود را با استفاده از Microsoft Project یک قدم جلوتر ببرید، از جمله ویژگی هایی که به شما امکان می دهد رویکردها و متدولوژی های مختلف مدیریت پروژه را ترکیب کنید. در نهایت، کریستین موارد استفاده متداول را برای هر مدیریت پروژه خاص تکرار میکند تا اطمینان حاصل کند که میتوانید بسته به آنچه میخواهید به دست آورید، نسبت به ابزارهایی که استفاده میکنید، اطمینان داشته باشید. اگر می خواهید پروژه ها را سازماندهی، برنامه ریزی و اجرا کنید و بینش ها را به راحتی دنبال کنید، این دوره را بررسی کنید.

عصر دیجیتال فردا امروز است و نیازهای فناوری برای همیشه در حال تغییر و تحول هستند. مهم است که با محصولات و منابعی که به شما در ارتقای سطح شغلی، درک عمیقتر از نیازهای فنآوری شغل خود و ایجاد جریانهای کاری کارآمدتر و سادهتر کمک میکنند، جلوتر از منحنی باشید. در این دوره، زکیه مکی، مشاور یادگیری آموزش غیر سنتی، دانش خود را در مورد نحوه استفاده از Outlook، Teams، OneNote، Word، Excel و PowerPoint برای پشتیبانی بهتر از استفاده شما از Microsoft 365 به اشتراک می گذارد.، و OneNote، به شما نشان می دهد که چگونه به نیازهای خاص خود سفارشی و خودکار کنید. سپس با استفاده از ورد و اکسل برای ادغام ایمیل قدم میزند. زکیه با نشان دادن نحوه اضافه کردن یک خط رنگ به ارائههای خود به پایان میرساند تا آنها را پویاتر کنید. پس از این دوره، میتوانید از محصولات Microsoft 365 برای ایجاد کارایی در کار خود، بر اساس ترجیحات خود، استفاده کنید.

همکاری به یکی از با ارزش ترین مهارت هایی تبدیل شده است که یک کارگر می تواند داشته باشد و مهارت دیجیتال با ابزارهای مختلف همکاری می تواند شما را متمایز کند و به شما کمک کند کارآمدتر کار کنید. در این دوره، مربی کورتنی هاج به شما نشان می دهد که چگونه از ابزارهای مخصوص مجموعه Microsoft 365 استفاده کنید که همکاری با اعضای تیم یا سهامداران پروژه را آسان می کند. کورتنی نحوه شروع کار با تیمهای مایکروسافت را بررسی میکند، که به شما امکان میدهد ارتباطات را با دیگران یکپارچه کنید. او نحوه استفاده از ویژگیهای مختلف در Teams را برای سادهسازی و بهبود ارتباطات به آسانی توضیح میدهد. کورتنی جنبههای مختلف ویژگی شیرپوینت مایکروسافت را مورد بحث قرار میدهد، که به شما امکان میدهد در زمان واقعی روی اسناد، صفحات گسترده یا ارائهها با دیگران کار کنید. در نهایت، کورتنی توضیح می دهد که چگونه می توانید از وب سایت های شیرپوینت برای کمک به شما در هنگام کار با دیگران استفاده کنید. این دوره به شما می آموزد که چگونه از Teams و SharePoint برای همکاری موثرتر با دیگران استفاده کنید.

الزامات پروژه این است که چگونه مدیران پروژه نیازهای کسب و کار را تعیین می کنند و اهداف پروژه را همسو می کنند. الزامات همچنین مبنایی برای تعیین دامنه پروژه ، اختصاص منابع و انجام آزمایش پذیرش است. در این دوره ، Daniel Stanton ، PMP ، یک فرایند آسان و 10 مرحله ای را برای مدیریت نیازهای هر پروژه معرفی می کند. نحوه تعیین استانداردهای قابل اجرا ، شناسایی ذینفعان خود ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل الزامات ، اولویت بندی آنها و ثبت نتایج خود را بیابید. دانیل همچنین توضیح می دهد که چگونه درخواست تأیید نیازهای پروژه را درخواست کرده و درخواست تغییر مداوم را مدیریت کنید. موضوعات مورد بحث عبارتند از: - نحوه مدیریت مناسب نیازها را توصیف کنید. - تمایز بین برنامه های در نظر گرفته شده برای جلب الزامات ذینفعان و درگیر نگه داشتن ذینفعان - اصطلاحاتی را که در تحلیل سهامداران استفاده می شود تعریف کنید. - 10ویژگی مورد نیاز پروژه را مشخص کنید. - روشهای مناسب برای تعیین اولویت های مورد نیاز پروژه را مرور کنید.

تکنیک های برجسته را برای درک ویژگی های شخصیتی اعضای تیم و مدیریت پیشرفت تیم ها کاوش کنید. مربی دانیل استنتون در مورد ارزش یادگیری در مورد اعضای تیم بحث می کند و تعدادی از ارزیابی ها را که می تواند به شناسایی انواع شخصیت، هوش هیجانی، نقاط قوت و سبک کار کمک کند توضیح می دهد. وی همچنین روش هایی را به اشتراک می گذارد که مدیران پروژه می توانند از این ابزارها برای ارتباط با همکاران و ایجاد فضایی که در آن همه قادر به موفقیت هستند استفاده کنند. موضوعات مورد بحث عبارتند از: - نشانگر نوع Myers-Briggs را بررسی کنید. - استفاده از ارزیابی سبک های کار Tates را کاوش کنید. - عناصر هوش هیجانی را شناسایی کنید. - برنامه های مدل رهبری موقعیتی را برای رفع نیازهای کارمندان کاوش کنید. - نحوه اعمال مدل Lencioni در تیم های ناکارآمد را بررسی کنید.