0. مقدمه
01 - خوش آمدید
02 - آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید
03 - استفاده از فایل های تمرین
04 - گوش دادن به این دوره
1. نظارت
05 - مانیتورهای خود را تنظیم کنید
06 - استفاده از تکنیک گوش دادن پایه
10. ضبط شاخ
100 - ضبط تکنوازی ساز برنجی
101 - ضبط مقطع بوق - تکنیک یک
102 - ضبط مقطع بوق - تکنیک دو
103 - ضبط قسمت برش بوق
97 - یافتن جای مناسب در اتاق برای شاخ
98 - ضبط سولو ساکس - تکنیک یک
99 - ضبط سولو ساکس - تکنیک دو
11. ضبط سازهای زهی آکوستیک
104 - کلید میک کردن هر ابزار آکوستیک
105 - ضبط ساز زهی آکوستیک
106 - ضبط دوبرو
107 - ضبط قسمت دوبرو
108 - ضبط قسمت رشته
12. ضبط پرکاشن
109 - ضبط ضرب درام
110 - ضبط مضراب دستی
13. ضبط ابزار الکتریکی
111 - ضبط صفحه کلید برقی
112 - ضبط آلات آکوستیک با پیکاپ
113 - ضبط قسمت سینت
14. ضبط در استریو
114 - درک ایده پشت ضبط استریو
115 - با استفاده از پیکربندی X Y
116 - استفاده از پیکربندی ORTF
117 - با استفاده از پیکربندی جفت فاصله دار
118 - استفاده از میکروفون استریو
15. جلسه ضبط
119 - تنظیم برای یک جلسه پیگیری
120 - راه اندازی یک میکروفون Talkback
121 - استفاده از نشت صدا به نفع خود
122 - راه اندازی میکس هدفون
123 - راه اندازی یک آهنگ کلیک
124 - راه اندازی برای overdubs
125 - ضبط بخش ریتم در استودیو
16. راه اندازی یک مخلوط خشن
126 - کلیدهای یک ترکیب خشن عالی
127 - تنظیم افکت ها
128 - ترکیب خشن Simply Falling
129 - ترکیب نهایی Simply Falling
2. مبانی میکروفون
07 - بررسی انواع مختلف میکروفون
08 - اصول پاسخ جهت میکروفون
09 - شنیدن الگوهای مختلف جهت
10 - بررسی نحوه عملکرد اثر مجاورت
11 - توضیح کنترل های میکروفون
12 - بررسی لوازم جانبی میکروفون
13 - کاوش در جعبه های مستقیم
14 - کاوش شبیه سازهای تقویت کننده
3. ضبط مبانی
15 - توضیح پیش تقویت کننده میکروفون
16 - انتخاب پری امپ
17 - راه اندازی پری امپ میکروفون
18 - تنظیم سطح رکورد
19 - استفاده از مرحله بندی گین مناسب
20 - دانستن اینکه در صورت بروز اعوجاج چه باید کرد
21 - استفاده از کمپرسور در حین ضبط
22 - استفاده از اکولایزر (EQ) در هنگام ضبط
23 - استفاده از فیلتر بالاگذر در هنگام ضبط
24 - بررسی اصول EQ
25 - پرهیز از تأخیر
4. مبانی قرار دادن میکروفون
26 - یافتن بهترین مکان در اتاق برای ضبط
27 - انتخاب میکروفون مناسب
28 - راز قرار دادن میکروفون
29 - درک لغو فاز، تخریب کننده صدا
30 - بررسی قطبیت
31 - بررسی فاز با گوش دادن
5. ضبط درامز
32 - یافتن جای مناسب در اتاق برای طبل ها
33 - کلیدهای صدای طبل عالی
34 - کوک درام
35 - نکات و ترفندهای تنظیم
36 - میک کردن درام باس بدون سر جلو
37 - میک کردن درام باس با درگاه سر جلو
38 - میک کردن درام باس با سر جلو
39 - استفاده از میکروفون ساب کیک
40 - Miking the snare drum - تکنیک اول
41 - Miking the snare drum - تکنیک دو
42 - اضافه کردن یک میکروفون دام پایین
43 - مایک کردن کلاه
44 - مایک کردن تام
45 - دویدن سنج
46 - مایک کردن کیت کلی
47 - استفاده از میکروفون های اتاق
48 - گرفتن صدای طبل
49 - به دست آوردن تعادل درست درام میکس
50 - بررسی فاز درام
51 - پانینگ طبل ها
52 - اصلاح صدای درام با EQ
53 - استفاده از تکنیک ضبط یک میکروفون درام
54 - استفاده از تکنیک ضبط دو میکروفون درام
55 - استفاده از تکنیک ضبط درام سه میکروفون
56 - استفاده از تکنیک ضبط درام چهار میکروفون
57 - نکاتی برای درامرها برای استفاده قبل از ضبط
58 - ردیابی یک قطعه درام سولو
6. ضبط گیتار
59 - یافتن جای مناسب در اتاق برای گیتار
60 - Miking the Amplifier - Technique one
61 - Miking the Amplifier - تکنیک دو
62 - Miking the Amplifier - تکنیک سه
63 - استفاده از ترفند مایکینگ کابینت مارشال
64 - ضبط مستقیم گیتار الکتریک
65 - آماده سازی برای ضبط گیتار آکوستیک
66 - ضبط گیتار آکوستیک با یک میکروفون
67 - ضبط گیتار آکوستیک با دو میکروفون
68 - ضبط گیتار آکوستیک با سه میکروفون
69 - کاوش تکنیک های میکینگ گیتار آکوستیک استریو
70 - ضبط مستقیم گیتار آکوستیک
71 - استفاده از محدود کننده هنگام ضبط گیتار آکوستیک
72 - ردیابی قسمت گیتار
7. ضبط باس
73 - یافتن جای مناسب در اتاق برای باس
74 - ضبط باس با استفاده از جعبه مستقیم
75 - آمپلی فایر باس را میک کنید
76 - استفاده از محدود کننده هنگام ضبط گیتار باس
77 - Miking باس آکوستیک - تکنیک اول
78 - Miking باس آکوستیک - تکنیک دو
79 - ردیابی قسمت باس
8. ضبط آواز
80 - یافتن جای مناسب در اتاق برای آواز
81 - ضبط آواز اسکرچ
82 - بررسی قرار دادن میکروفون آواز
83 - استفاده از محدود کننده در آواز
84 - ضبط در اتاق کنترل
85 - راه اندازی میکس هدفون آوازی
86 - دوبرابر کردن صدا
87 - گرفتن بهترین ها از خواننده
88 - بررسی قرار دادن میکروفون آواز پس زمینه
89 - لایه بندی آوازهای پس زمینه
90 - ضبط قسمت آوازی لید
9. ضبط پیانو آکوستیک
91 - ضبط پیانوی گرند سولو با یک میکروفون
92 - ضبط پیانوی گرند سولو به صورت استریو
93 - بستن پیانوی بزرگ با یک میکروفون
94 - بستن یک پیانوی بزرگ با دو میکروفون - روش اول
95 - بستن یک پیانوی بزرگ با دو میکروفون - روش دوم
96 - ضبط قسمت پیانو
نتیجه
130 - خداحافظ
0. Introduction
01 - Welcome
02 - What you should know before watching this course
03 - Using the exercise files
04 - Listening to this course
1. Monitoring
05 - Setting up your monitors
06 - Using a basic listening technique
10. Recording Horns
100 - Recording a solo brass instrument
101 - Recording a horn section - Technique one
102 - Recording a horn section - Technique two
103 - Recording the horn section part
97 - Finding the right placement in the room for horns
98 - Recording a solo sax - Technique one
99 - Recording a solo sax - Technique two
11. Recording Acoustic String Instruments
104 - The key to miking any acoustic instrument
105 - Recording an acoustic string instrument
106 - Recording a dobro
107 - Recording the dobro part
108 - Recording the string section
12. Recording Percussion
109 - Recording drum percussion
110 - Recording hand percussion
13. Recording Electric Instruments
111 - Recording electric keyboards
112 - Recording acoustic instruments with a pickup
113 - Recording the synth part
14. Recording in Stereo
114 - Understanding the idea behind stereo recording
115 - Using the X Y configuration
116 - Using the ORTF configuration
117 - Using the spaced pair configuration
118 - Using a stereo mic
15. The Recording Session
119 - Setting up for a tracking session
120 - Setting up a talkback mic
121 - Using sound leakage to your advantage
122 - Setting up the headphone mix
123 - Setting up a click track
124 - Setting up for overdubs
125 - Recording the rhythm section in the studio
16. Setting Up a Rough Mix
126 - The keys to a great rough mix
127 - Setting up the effects
128 - The rough mix of Simply Falling
129 - The final mix of Simply Falling
2. Microphone Basics
07 - Exploring different microphone types
08 - Microphone directional response basics
09 - Hearing different directional patterns
10 - Exploring how the proximity effect works
11 - Explaining microphone controls
12 - Reviewing microphone accessories
13 - Exploring direct boxes
14 - Exploring amplifier emulators
3. Recording Basics
15 - Explaining the microphone preamplifier
16 - Choosing a preamp
17 - Setting up the mic preamp
18 - Setting the record level
19 - Using proper gain staging
20 - Knowing what to do if distortion occurs
21 - Using the compressor during recording
22 - Using the equalizer (EQ) during recording
23 - Using the high-pass filter during recording
24 - Exploring the principles of EQ
25 - Avoiding latency
4. Microphone Placement Basics
26 - Finding the best place in the room to record
27 - Choosing the right mic
28 - The secret to mic placement
29 - Understanding phase cancellation, the sound destroyer
30 - Checking polarity
31 - Checking the phase by listening
5. Recording the Drums
32 - Finding the right placement in the room for the drums
33 - The keys to a great drum sound
34 - Tuning the drums
35 - Tuning tips and tricks
36 - Miking the bass drum without a front head
37 - Miking the bass drum with front head port
38 - Miking the bass drum with a front head
39 - Using a subkick microphone
40 - Miking the snare drum - Technique one
41 - Miking the snare drum - Technique two
42 - Adding a bottom snare mic
43 - Miking the hi-hat
44 - Miking the toms
45 - Miking the cymbals
46 - Miking the overall kit
47 - Using room mics
48 - Getting the drum sound
49 - Getting the correct drum mix balance
50 - Checking the drum phase
51 - Panning the drums
52 - Tweaking the drum sound with EQ
53 - Using the one-mic drum recording technique
54 - Using the two-mic drum recording technique
55 - Using the three-mic drum recording technique
56 - Using the four-mic drum recording technique
57 - Tips for drummers to use before recording
58 - Tracking a solo drum part
6. Recording the Guitar
59 - Finding the right placement in the room for the guitar
60 - Miking the amplifier - Technique one
61 - Miking the amplifier - Technique two
62 - Miking the amplifier - Technique three
63 - Using the Marshall cabinet miking trick
64 - Recording the electric guitar direct
65 - Prepping for recording acoustic guitar
66 - Recording the acoustic guitar with one mic
67 - Recording the acoustic guitar with two mics
68 - Recording the acoustic guitar with three mics
69 - Exploring stereo acoustic guitar miking techniques
70 - Recording the acoustic guitar direct
71 - Using a limiter when recording acoustic guitar
72 - Tracking the guitar part
7. Recording the Bass
73 - Finding the right placement in the room for the bass
74 - Recording the bass using a direct box
75 - Miking the bass amplifier
76 - Using a limiter when recording the bass guitar
77 - Miking an acoustic bass - Technique one
78 - Miking an acoustic bass - Technique two
79 - Tracking the bass part
8. Recording Vocals
80 - Finding the right placement in the room for vocals
81 - Recording a scratch vocal
82 - Exploring vocal mic placement
83 - Using a limiter on vocals
84 - Recording in the control room
85 - Setting up the vocal headphone mix
86 - Doubling the vocal
87 - Getting the best from a singer
88 - Exploring background vocal mic placement
89 - Layering background vocals
90 - Recording the lead vocal part
9. Recording the Acoustic Piano
91 - Recording a solo grand piano with one mic
92 - Recording a solo grand piano in stereo
93 - Close miking a grand piano with one mic
94 - Close miking a grand piano with two mics - Method one
95 - Close miking a grand piano with two mics - Method two
96 - Recording the piano part
Conclusion
130 - Goodbye